Strona Przedszkola Samorządowego w Mordach

Ogólnopolski Alfabet Logopedyczny

 

Artykuły

Przejdź do - Ogólnopolski Alfabet Logopedyczny - zadanie 10 - "Tęcza"

Ogólnopolski Alfabet Logopedyczny - zadanie 10 - "Tęcza"

30 maja 2025 r. dzieci z grupy 5-latków A i B, zrealizowały dziesiąte zadanie w ramach "Ogólnopolskiego Projektu Logopedycznego". Naszym celem było utrwalanie przez dzieci właściwego toru oddechowego, wydłużenie fazy wydechowej oraz wzmocnienie mięśnia okrężnego ust.
 
31 maja 2025
Martyna Mikołajczuk
Czytaj więcej o: Ogólnopolski Alfabet Logopedyczny - zadanie 10 - "Tęcza"
Przejdź do - Ogólnopolski Alfabet Logopedyczny - zadanie 8 i 9 - "I - instrumenty", "G - gimnastyka buzi i języka"

Ogólnopolski Alfabet Logopedyczny - zadanie 8 i 9 - "I - instrumenty", "G - gimnastyka buzi i języka"

10 kwietnia 2025 r. dzieci z grupy 5-latków A oraz 11 kwietnia 2025 r. dzieci z grupy 5-latków B, zrealizowały ósme i dziewiąte zadanie w ramach "Ogólnopolskiego Projektu Logopedycznego". Naszym celem było kształtowanie umiejętności różnicowania bodźców słuchowych, rozwijanie pamięci słuchowej oraz koncentracji uwagi, a także usprawnianie narządów artykulacyjnych.

11 kwietnia 2025
Martyna Mikołajczuk
Czytaj więcej o: Ogólnopolski Alfabet Logopedyczny - zadanie 8 i 9 - "I - instrumenty", "G - gimnastyka buzi i języka"
Przejdź do - Ogólnopolski Alfabet Logopedyczny - zadanie 6 i 7  "W - własna zabawa", "B - bańki"

Ogólnopolski Alfabet Logopedyczny - zadanie 6 i 7 "W - własna zabawa", "B - bańki"

25 marca 2025 r. dzieci z grupy 5-latków A i B, zrealizowały szóste i siódme zadanie w ramach "Ogólnopolskiego Projektu Logopedycznego". Naszym celem były ćwiczenia oddechowe, wyróżniające fazy wdechu i wydechu oraz wzmacniające mięsień okrężny warg.
 
W związku z nadejściem wiosny, na zajęciach projektowych, nie mogło zabraknąć elementu przypominającego nam o tej pięknej, wyczekiwanej z utęsknieniem porze roku. "Biedroneczki są w kropeczki" - z tym hasłem, nasi najmłodsi, kolorowali biedroneczkę i jej kropeczki. Następnie kropeczki musiały zostać wycięte i za pomocą słomki oraz siły wdechu przeniesione na obrazek owada, a na końcu przyklejone.
 
Kolejnym zadaniem, na które dzieci czekały z niecierpliwością, było puszczanie baniek mydlanych przy spełnieniu określonych warunków - wdech nosem, wydech buzią (przy zaokrąglonych, wysuniętych do przodu ustach).
 
25 marca 2025
Martyna Mikołajczuk
Przejdź do - Ogólnopolski Alfabet Logopedyczny - zadanie 5 "E - eliksir"

Ogólnopolski Alfabet Logopedyczny - zadanie 5 "E - eliksir"

25 lutego 2025 r., dzieci z grupy 5-latków A i B, zrealizowały piąte zadanie w ramach "Ogólnopolskiego Projektu Logopedycznego". Naszym celem było ćwiczenie mięśnia okrężnego warg, wydłużenie fazy wydechowej oraz uświadomienie dzieciom, jak ważny jest prawidłowy tor oddechowy. Nasi najmłodsi, po usłyszeniu instruktażu, używjąc siły wydechu, pomagali żaglówce dopłynąć do portu. Następnie przy pomocy słomki, "magicznego eliksiru" i siły wydechu, tworzyli oryginalne, piankowe potworki. Dzieci dostały także ulotki informacyjne dla rodziców na temat: "Dlaczego warto oddychać nosem?".

 

25 lutego 2025
Martyna Mikołajczuk - logopeda szkolny
Przejdź do - Ogólnopolski Alfabet Logopedyczny - zadanie 4 "R - różnicowanie"

Ogólnopolski Alfabet Logopedyczny - zadanie 4 "R - różnicowanie"

28 stycznia 2025 r. dzieci z grupy 5 latków A i B, zrealizowały czwarte zadanie w ramach "Ogólnopolskiego Projektu Logopedycznego". Naszym celem było kształtowanie słuchu fonematycznego oraz rozwijanie koncentracji uwagi. Dzieci po wysłuchaniu dwóch, bardzo podobnie brzmiących wyrazów (rymów), miały zaznaczyć jeden z nich, pasujący do zaprezentowanego obrazka.

31 stycznia 2025
Martyna Mikołajczuk - logopeda szkolny
Przejdź do - Ogólnopolski Alfabet Logopedyczny - zadanie 3 "L - legenda o języczku"

Ogólnopolski Alfabet Logopedyczny - zadanie 3 "L - legenda o języczku"

5 grudnia 2024 r. dzieci z grupy 5-latków A i B zrealizowały trzecie zadanie w ramach "Ogólnopolskiego Projektu Logopedycznego". Naszym celem było rozwijanie słuchu fonemowego oraz usprawnianie narządów mowy. Zadaniem naszych najmłodszych było aktywne słuchanie opowiadania o przygotowaniach do Świąt Bożego Narodzenia oraz wykonywanie określonych, zademonstrowanych przez logopedę ruchów języka i warg. W nagrodę za piękną pracę dzieci otrzymały kolorowankę Świętego Mikołaja.

 

8 grudnia 2024
Martyna Mikołajczuk - logopeda szkolny